5 pași către un fotograf de succes

În acest articol mi-am propus să vorbesc despre 5 pași pe care fotografii de succes îi urmează. Așadar, fără alte povești suplimentare începem:

Exersează mai mult decât concurența

Înțeleg că nu toată lumea poate dedica 10 ore pe zi timp de 7 zile pe săptămână meseriei pe care o practică, dar fi atent la cât timp irosești în fiecare zi pe lucruri care pot fi eliminate. Efectuează ședințe foto gratuit pentru a învăța, a avansa în carieră și a crea un portofoliu, sunt sacrificii pe care trebuie să le faci, dar doar cu sacrificii poți să îți realizezi visul.

Nu toată lumea va iubi munca ta

Dacă postezi fotografii pe rețelele de socializare vei vedea ca sunt persoane la care o să le placă , unii vor afrima chiar că este artă, in timp ce alții te vor sfătui să te lași de fotografie. Ce te afectează cel mai mult? Probabil critica celui care a zis ca trebuie să te lași de fotografie. Critici sunt peste tot, dar respingerea face parte din viață, cu multă muncă și pregătire continuă din partea ta oamenii se vor îndrăgosti de munca ta. Este imposibil să ieși în lumea reală fără a experimenta critici aspre, supraviețuiește criticilor și nu lăsa pe nimeni să îți fure visul. 

Pasiunea înaintea banilor

Niciun fotograf care este în acest domeniu doar pentru bani nu va ajunge bogat. Mai mult, cei care fac fotografie cu o experiență considerabilă în spate de zeci de ani, o fac din pasiunea pentru fotografie, nu pentru bani. Clienții pot si vor sesiza lăcomia. Asta nu înseamnă să ceri mai puțin pentru serviciile tale, cere cât consideri, însă cei care sunt în acest domeniu din pasiune creează cele mai frumoase lucrări. În cazul meu, am observat cum pasiunea pentru fotografie mă menține într-o creștere constantă. Clienții mei știu că sunt dispus să fac muncă suplimentară doar pentru a obține cel mai bun rezultat pentru ei și asta e foarte important pentru mine.

Numele tău un brand

Pentru ca un brand să aibă succes, trebuie să existe o conexiune între două lucruri, de exemplu: Michael Freeman / fotograf, Mercedes / constructor auto, s.a.m.d. Este nevoie de multă expunere de calitate pentru ca un serviciu sau produs să devină un brand de încredere. Cât durează până la crearea unui brand? Poate să dureze până la 5 ani, dar dacă faci lucrurile corect în acești ani, te vei bucura de rezultate după aceea.

Persistența înaintea portofoliului

Când m-am apucat de fotografie acum 5 ani, am crezut că dacă stăpânesc fotografia, clienții mă vor contacta, însă când vine vorba de a obține contracte, în fotografie persistența câștigă mai mulți clienți decât un portofoliu excelent. Îmi doresc să fiu printre cei mai buni fotografi din domeniu, însă, întrebarea este cum pot semna contracte? În fond și la urma urmei, avem nevoie de bani pentru nevoile fiziologice dar și pentru echipamente care nu sunt chiar ieftine. La începutul meu în fotografie nu m-am gândit că rolul meu trebuie să fie mai mult decât un fotograf profesionist. Că trebuie să fiu o persoană orientată spre vânzări, sau că trebuie să caut clienți, să creez pachete promoționale, să sun la firme, să postez pe rețelele de socializare, să trimit email-uri, etc. La început când sunam diferiți clienți, îmi pregăteam textul de înainte, mă gândeam la ce o să spună ei, ce o să răspund eu, vocea îmi tremura și cuvintele nu ieșeau cum aș fi vrut eu . Întrebarea este: Tu ce obstacole ești dispus să depășești pentru a-ți trăi visul?

Îți mulțumesc că ai citit acest articol și îți doresc toate cele bune.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *